Nowe BMW X3 – trzecia generacja

Nowe BMW X3 to wyglądająca dużo lepiej od poprzednika ewolucja stylistyczna poprzedniej wersji. Najbardziej rzuca się w oczy zmieniona nieco i wyglądająca bardziej dynamicznie boczna linia nadwozia, szersze przednie reflektory i tylne lampy. Jest to jednak zupełnie nowy model, wizualnie zbliżony do X5 i X1.

Auto urosło praktycznie w każdą stronę i  nieco zmieniono proporcje nadwozia. Jest o 51 mm dłuższe (4708 mm), 10 mm szersze (1891 mm), a wysokość zmalała o 2 mm (1676 mm). Rozstaw osi zwiększył się o 54 mm (2864 mm). Te wszystkie zmiany powodują, że nowe X3 wydaje się wizualnie niższe niż poprzednik i ma bardziej przestronne wnętrze. Bagażnik o pojemności 550 litrów to świetny wynik jak na tę klasę aut. Obniżono środek ciężkości, co wraz z mniejszą o ponad 50 kg masą, powinno wpłynąć pozytywnie na właściwości jezdne. Sztywniejsze jest też nadwozie, a masa rozłożona niemal idealnie 50/50. Ponad 20 cm prześwit ułatwi jazdę poza asfaltem.

Na początek dostępnych ma być pięć silników, w tym trzy benzynowe, trzeci z nich to wersja M:

  • xDrive20i – pojemność 2.0, moc 184 KM i 290 Nm momentu obrotowego
  • xDrive30i – 2.0, 252 KM i 350 Nm
  • xDriveM40i – 3.0, 360 KM i 500 NM (0-100 km/h w 4,8 sek.)

i dwa diesle:

  • xDrive20d – 2.0, 190 KM i 400 Nm
  • xDrive30d – 3.0, 265 KM i 630 Nm

Będzie więc z czego wybierać. W epoce przemijającej mody na diesle, szczególnie cieszy gama mocnych silników benzynowych. Wszystkie jednostki będą współpracowały z automatyczną skrzynią Steptronic i napędem na cztery koła xDrive.

Wnętrze dopracowano jak na klasę premium przystało, podobnie jak w limuzynach BMW i wyposażono w szereg opcjonalnych dodatków, na czele z dużym wyświetlaczem centralnym do obsługi multimediów, cyfrowym wyświetlaczem dostępnym zamiast analogowych zegarów i nowoczesnym wyświetlaczem head-up.

Oczywiście producent nie zapomniał o systemach bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Tak więc nad pasażerami może czuwać wykrywający pieszych system ostrzegania o kolizji, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowania martwego pola, ruchu poprzecznego, czytania znaków itd.

Auto powinno trafić do naszych salonów jesienią tego roku, a produkowane będzie w dalszym ciągu w USA.

Dodaj komentarz