Nowe BMW serii 1 – tańsze niż poprzednik

 

Silnik umieszczony poprzecznie i napęd na przód to największe zmiany w stosunku do poprzedniej generacji BMW serii 1. Ale dzięki temu auto stało się również znacznie tańsze.

Mimo że najnowsza odsłona kompaktowego BMW wygląda podobnie do poprzednika (w oczy rzuca się przede wszystkim dłuższy przedni zwis), konstrukcyjnie to zupełnie inne auto. Bawarski producent zrezygnował z napędu na tylne koła, a silnik zamontowano poprzecznie. O dwa centymetry zmniejszył się rozstaw osi, nadwozie też zostało skrócone (wymiary to 432 cm długości, 180 cm szerokości i 143 cm wysokości). Dzięki zupełnie nowemu rozwiązaniu w BMW serii 1 udało się wygospodarować dodatkowe 20 litrów w bagażniku, którego pojemność obecnie wynosi 380 litrów.

Co istotne, prostsze i tańsze rozwiązania przełożyły się również na cenę samochodu. Podstawowa wersja benzynowa ze 140-konną jednostką napędową o pojemności 1,5 litra jest tańsza od słabszego o 4 KM poprzednika o 4700 zł i kosztuje 105 900 zł. Bazowy 116-konny diesel o takiej samej pojemności to wydatek 113 500 zł (wcześniej 115 500 zł).

Największa różnica cenowa dotyczy najmocniejszej wersji: za 306-konne BMW serii 1 M135i, występujące tylko z silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów i napędem xDrive trzeba obecnie zapłacić 192 900 zł. To o 15 200 zł mniej od najtańszej topowej wersji poprzedniej generacji. W tym przypadku trzeba jednak pamiętać, że w ustępującej odsłonie serii 1 wersja M140i w podstawowej specyfikacji występowała z napędem na tylne koła i trzylitrowym motorem generującym 340 KM, a za napęd xDrive trzeba było wyłożyć dodatkowe 7 tys. zł.

Ceny nowego BMW serii 1

118i (140 KM, man. 6) – od 105 900 zł

116d (116 KM, man. 6) – od 113 500 zł

118d (150 KM, man. 6) – od 123 400 zł

120d (190 KM, aut. 8) – od 150 100 zł

M135i (306 KM, aut.8) – od 192 900 zł

Foto: BMW