Volkswagen Amarok to oparty na ramie pikap, który debiutował w 2010 roku. W 2016 przeprowadzono lifting i dołożono do oferty 3-litrowego diesla V6. To jest najlepszy, naszym zdaniem, silnik do tego samochodu.
Opis
Volkswagen Amarok jest oferowany tylko z napędem 4×4 i podwójną, 4-drzwiową kabiną. Do przeniesienia napędu może służyć manualna skrzynia biegów, wtedy auto wyposażone jest w reduktor i sztywno dołączaną przednią oś. Natomiast w wersji z 8-biegowym automatem otrzymamy stały napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym typu torsen.
Dzięki bogatemu wyposażeniu i wysokiej jakości wykonania, Amarok może być pomocny w pracy, ale bardziej jako środek transportu dla szefa niż wół roboczy. Do tej drugiej roli jest po prostu za dobry i za drogi.
Konkurenci to duże auta terenowe zbudowane na ramie jak np. Toyota Land Cruiser czy Mitsubishi Pajero oraz oczywiście inne pikapy: Toyota Hilux, Mercedes klasy X, Mitsubishi L200 czy Nissan Navara.
Parametry
Marka | Volkswagen |
Model | Amarok |
Wymiary zewnętrzne | długość/szerokość/wysokość: 519/194/188 cm ; pojemność bagażnika 1279 l |
Silniki | turbodiesle: 3.0 TDI (o mocy 163, 204 lub 258 KM) |
Cena od (orientacyjna w zł) | 145 000 |