Piąta generacja Subaru Forestera jest dostępna w Polsce od 2020 roku. Kultowego „Forka” nie kupimy już jednak z silnikiem diesla, ani z mocnym benzynowym turbo.
Opis
Forester 5 generacji debiutował w 2018 roku na rynku amerykańskim, na targach w Detroit. Jest to nowa konstrukcja, choć stylistycznie przypominająca dotychczasowy model. Charakterystyczne są tylne poziome lampy. Auto nieco urosło i co istotne, zostało wyposażone w hybrydowy układ napędowy e-Boxer.
Wnętrze jest jeszcze bardziej przestronne niż w poprzedniej generacji, a właściwości jezdne na asfalcie wciąż znakomite dzięki nisko, jak na SUV-a, umieszczonemu środkowi ciężkości (silnik typu boxer z tłokami pracującymi w poziomie) i znakomitemu układowi przeniesienia napędu, z którego słynie Subaru. Spory prześwit i napęd 4×4 gwarantują też ponadprzeciętne możliwości terenowe.
Jednak ze względu na coraz surowsze normy emisji spalin w Europie Subaru zrezygnowało z mocniejszych silników. Nie możemy już mieć Forestera w wersji XT z 240-konnym, 2-litrowym turbodoładowanym boxerem. Dostępny na naszym rynku napęd e-Boxer, delikatnie mówiąc nie powala dynamiką do jakiej przyzwyczaiła nas ta japońska marka. Szkoda.
Subaru Forester to doskonały wybór dla osoby aktywnej lub rodziny, która lubi podróżować i nie chce jeździć typowym SUV-em jednej z popularnych marek.
Głowni konkurenci to: Honda CR-V i Toyota RAV4.
Zobacz też więcej zdjęć i informacji o Subaru Forester w sekcji debiuty i nowości.
Foto: Subaru
Parametry
Marka | |
Model | Forester |
Wymiary zewnętrzne | długość/szerokość/wysokość: 463/182/173 cm ; pojemność bagażnika 509 l |
Silniki | e-boxer benzynowe: B4 2.0 + elektryczny (o mocy łącznej 150 KM) |
Cena od (orientacyjna w zł) | 142 000 |