Peugeot 2008 drugiej generacji debiutuje pod koniec 2019 roku. Jest to miejski crossover, który w pierwszej odsłonie (2013 rok), w gamie francuskiego producenta zastąpił wersję kombi modelu 208.
Opis
Nowy Peugeot 2008 powstał na najnowszej platformie modularnej francuskiego koncernu o oznaczeniu CMP. Jest to kompaktowy SUV, który oprócz awangardowej stylistyki zarówno nadwozia jak i wnętrza wyróżnia się możliwością zamówienia wersji elektrycznej o nazwie e-2008.
W droższych wersjach dostępne są nowoczesne i efektowne multimedia z trójwymiarowym ekranem systemu i-Cockpit, nawigacją TomTom i nagłośnieniem firmy Focal. Najtańsze odmiany Peugeota 2008 będą wyposażone w analogowe wskaźniki i manualną skrzynię biegów.
Mała i zgrabna kierownica dobrze leży w dłoniach i tradycyjnie dla Peugeota znajduje się pod zegarami. Całość uzupełniają wygodne fotele, gwarantujące idealną pozycje za kierownicą. Komfort jazdy jest również na wysokim poziomie jak na tę klasę aut.
Ciekawą i praktycznie bezkonkurencyjną na rynku propozycją (oprócz bratniego DS3 Crossback E-Tense) jest elektryczna odmiana tego modelu o nazwie e-2008. Akumulatory o pojemności 50 kWh pozwalają na przejechanie ponad 300 km. Ta wersja trafi do sprzedaży w połowie 2020 roku.
Z gamy oferowanych silników najciekawszy wydaje się benzynowy PureTech 130 (o mocy 130 KM), który osiągami niewiele ustępuje droższej 150-konnej wersji. Auto jest dostępne jedynie z napędem na przód.
Główni konkurenci to m.in. Nissan Juke, Fiat 500X, Ford EcoSport, Hyundai Kona, Kia Stonic, Opel Mokka X, Seat Arona i VW T-Cross.
Foto: Peugeot
Parametry
Marka | Peugeot |
Model | 2008 |
Wymiary zewnętrzne | długość/szerokość/wysokość: 430/177/155 cm ; pojemność bagażnika min/max 434 / 1467 litrów |
Silniki | benzynowe turbo: 1.2 PureTech 100 (o mocy 100 KM), PureTech 133 (133 KM), PureTech 155 (155 KM); turbodiesle: 1.5 BlueHDi 130 (130 KM); elektryczny w modelu e-2008 (136 KM) o zasięgu 310 km |
Cena od (orientacyjna w zł) | 79 900 |