Najnowszy model BMW X5 trafił do sprzedaży pod koniec 2018 roku. To już czwarta generacja jednego z najlepiej sprzedających się SUV-ów premium. Najpopularniejszą wersją to do tej pory był w Polsce xDrive30d. Zobaczymy jakie silniki będą królowały w sprzedaży aktualnego modelu. Z zewnątrz najnowszą X5 najłatwiej poznać po zmienionych tylnych lampach oraz dużym grillu „nerkach” z przodu. To generalnie wyróżnik najnowszych modeli BMW.
Opis
Najnowsza generacja dużego SUV-a BMW jest nieco większa (3,6 cm dłuższa i 2 cm wyższa) od poprzednika, pomimo że producent wprowadził niemal równocześnie jeszcze większy model X7. Jako opcja występują laserowe światła LED, a zegary zastąpił 12.3-calowy ekran. Można też zamówić pneumatyczne zawieszenie obu osi (a nie tylko tylnej jak do tej pory), otwieranie smartfonem oraz szereg znanych wcześniej ale unowocześnionych systemów bezpieczeństwa. Regulacja prześwitu i elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału mają poprawić walory terenowe tego luksusowego SUV-a, choć jazda w błocie to raczej jego dodatkowa funkcja, rzadko używana przez właścicieli.
Główni konkurenci to Audi Q7, Lexus RX, Mercedes GLE, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Volvo XC90
Zobacz też więcej zdjęć i informacji o BMW X5 w tym artykule.
Parametry
Marka | BMW |
Model | X5 |
Wymiary zewnętrzne | długość/szerokość/wysokość: 492/200/175 cm ; pojemność bagażnika min/max 650/1870 l lub 500/1716 l w wersji hybrydowej. |
Silniki | benzynowe: 3.0 (340 KM w wersji xDrive40i); diesle: 3.0 (265 KM w xDrive30d oraz 400 KM w M50d); hybryda z silnikiem benzynowym 3.0 o łącznej mocy zespołu hybrydowego 394 KM w wersji xDrive45e |
Cena od (orientacyjna w zł) | 330 000 |