Najnowsze BMW serii 3 (siódmej generacji) zadebiutowało w europejskich salonach wiosną 2019 roku. Samochód jest nieco dłuższy i szerszy od poprzednika, jednak zasadnicza linia nadwozia jest naturalną kontynuacją tego co już sprawdzone z dodatkową nutą dynamiki i elementami stylistycznymi znanymi z nowych modeli BMW, które debiutowały wcześniej: przednie i tylne lampy czy boczne przetłoczenia. Należy jednak zaznaczyć, że jak podaje producent, jest to zupełnie nowa konstrukcja, która zapewnia lepsze wrażenia z jazdy i wyższy poziom jakości wewnątrz.
Opis
Nowa „Trójka” ma bardziej przestronne wnętrze, szczególnie z tyłu oraz tradycyjny dla tego modelu tylny napęd lub jeśli klient sobie życzy, 4×4 xDrive. W opcji dostępne są również mocne 6-cylindrowe silniki rzędowe oraz długa lista wyposażenia dodatkowego, a na niej m.in: wirtualny kokpit, ekran dotykowy współpracujący z systemem iDrive z możliwością wydawania komend gestami dłoni, liczne systemy asystujące i wspomagające bezpieczeństwo oraz opcja obsługi zdalnej samochodu za pomocą smartfona.
Modele kombi (Touring) i GT (Gran Turismo) oferowane są jeszcze przez dilerów w „starej” wersji. Na kombi czekamy, a GT może nie doczekać się następcy.
Główni konkurenci to oczywiście Audi A4 i Mercedes-Benz C-Klasa oraz auta mniej oczywiste jak np.: Alfa Romeo Giulia, Infiniti Q50, Lexus IS, Volkswagen Arteon, Volvo S60 czy nawet Tesla Model 3.
Więcej zdjęć i informacji na temat najnowszego BMW serii 3 znajdziesz też w tym artykule.
Fot. BMW
Parametry
Marka | BMW |
Model | seria 3 |
Wymiary zewnętrzne | długość/szerokość/wysokość: 471/183/144 cm ; pojemność bagażnika min/max 480 l |
Silniki | benzynowe: 2.0 (184 KM w wersji 320i) i 2.0 (258 KM w 330i); turbodiesle: 2.0 (150 KM wersja 318d), 2.0 (190 KM wersja 320d), 3.0 R6 (265 KM wersja 330d) |
Cena od (orientacyjna w zł) | 156 000 |