BMW serii 3 – siódma generacja

Najnowsze BMW serii 3 ma wszystko czego można się spodziewać po tym modelu, a więc zarówno tylny napęd (w opcji na obie osie), kokpit skierowany w stronę kierowcy, znakomite prowadzenie i mocne, rzędowe 6-cylindorwe silniki. Jest jednak też sporo zmian na lepsze.

Auto urosło zarówno wzdłuż (o 8,5 cm do 4,71 m) jak i wszerz (o 1,6 cm), wysokość pozostała bez zmian. Zastosowanie nowej architektury CLAR (mniejszy wariant tej z serii 7) oraz aluminiowych elementów nadwozia (maski i błotników przednich) pozwoliło obniżyć masę i środek ciężkości. Dzięki poprawionym proporcjom nadwozia i nowym, wąskim reflektorom sylwetka jest bardziej agresywna i dynamiczna. Seryjne będą reflektory ledowe, a za dopłatą laserowe o zasięgu do 530 metrów. Uwagę zwraca też duży grill („nerki”) o zmienionym kształcie. Samochód będzie od początku (w opcji) dostępny z pakietem stylizacyjnym M zawierającym m.in obniżone zawieszenie i 19-calowe felgi. Jako opcja dostępne jest też aktywne zawieszenie, a standardowe wyposażono w  dodatkowy zapas tłumienia nierówności i tłumienie odbicia co powoduje, że auto jest jeszcze bardziej stabilne i przewidywalne na drodze!

BMW serii 3 - siódma generacja
BMW serii 3 – siódma generacja

Dużą zaletą nowego modelu jest bardziej przestronne wnętrze, co szczególnie odczują pasażerowie podróżujący z tyłu. Poprawiono też jakość zastosowanych materiałów. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie oczywiście wirtualny kokpit (12-calowy zastępujący tradycyjne zegary), a środkowy multimedialny ekran dotykowy wielkości 8,8 lub 10,25 cala można będzie też obsługiwać za pomocą systemu iDrive. Auto będzie można też otworzyć i uruchomić za pomocą smartfona.

BMW serii 3 – wnętrze, kokpit.

Na początek w ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe: 2.0 (184 KM w wersji 320i) i 2.0 (258 KM w 330i) oraz trzy diesle: 2.0 (150 KM wersja 318d), 2.0 (190 KM wersja 320d), 3.0 R6 (265 KM wersja 330d). Silniki benzynowe mają współpracować z automatyczną 8-stopniewą skrzynią, a diesle z 6-biegową skrzynią manualną lub z automatem. W planach są odmiany M oraz zapewne hybrydy.

Samochód zadebiutuje w europejskich salonach dilerskich w marcu 2019 roku, a niedługo po sedanie pojawi się również odmiana kombi, która zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku. Nie wiadomo jednak czy BMW będzie kontynuowało produkcję wersji GT (ze ściętym tyłem).

Dodaj komentarz