BMW serii 3 – siódma generacja

Najnowsze BMW serii 3 ma wszystko czego można się spodziewać po tym modelu, a więc zarówno tylny napęd (w opcji na obie osie), kokpit skierowany w stronę kierowcy, znakomite prowadzenie i mocne, rzędowe 6-cylindorwe silniki. Jest jednak też sporo zmian na lepsze.

Auto urosło zarówno wzdłuż (o 8,5 cm do 4,71 m) jak i wszerz (o 1,6 cm), wysokość pozostała bez zmian. Zastosowanie nowej architektury CLAR (mniejszy wariant tej z serii 7) oraz aluminiowych elementów nadwozia (maski i błotników przednich) pozwoliło obniżyć masę i środek ciężkości. Dzięki poprawionym proporcjom nadwozia i nowym, wąskim reflektorom sylwetka jest bardziej agresywna i dynamiczna. Seryjne będą reflektory ledowe, a za dopłatą laserowe o zasięgu do 530 metrów. Uwagę zwraca też duży grill („nerki”) o zmienionym kształcie. Samochód będzie od początku (w opcji) dostępny z pakietem stylizacyjnym M zawierającym m.in obniżone zawieszenie i 19-calowe felgi. Jako opcja dostępne jest też aktywne zawieszenie, a standardowe wyposażono w  dodatkowy zapas tłumienia nierówności i tłumienie odbicia co powoduje, że auto jest jeszcze bardziej stabilne i przewidywalne na drodze!

BMW serii 3 - siódma generacja
BMW serii 3 – siódma generacja

Dużą zaletą nowego modelu jest bardziej przestronne wnętrze, co szczególnie odczują pasażerowie podróżujący z tyłu. Poprawiono też jakość zastosowanych materiałów. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie oczywiście wirtualny kokpit (12-calowy zastępujący tradycyjne zegary), a środkowy multimedialny ekran dotykowy wielkości 8,8 lub 10,25 cala można będzie też obsługiwać za pomocą systemu iDrive. Auto będzie można też otworzyć i uruchomić za pomocą smartfona.

BMW serii 3 – wnętrze, kokpit.

Na początek w ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe: 2.0 (184 KM w wersji 320i) i 2.0 (258 KM w 330i) oraz trzy diesle: 2.0 (150 KM wersja 318d), 2.0 (190 KM wersja 320d), 3.0 R6 (265 KM wersja 330d). Silniki benzynowe mają współpracować z automatyczną 8-stopniewą skrzynią, a diesle z 6-biegową skrzynią manualną lub z automatem. W planach są odmiany M oraz zapewne hybrydy.

Samochód zadebiutuje w europejskich salonach dilerskich w marcu 2019 roku, a niedługo po sedanie pojawi się również odmiana kombi, która zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku. Nie wiadomo jednak czy BMW będzie kontynuowało produkcję wersji GT (ze ściętym tyłem).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *