Nowa Honda Civic 10-tej generacji

Nowa Honda Civic stylistycznie w dalszym ciągu stawia na sport. W niewielkim odstępie czasu została zaprezentowana zarówno „cywilna” wersja Civic jak i jej sportowa odmiana, kultowy już chyba hot hatch, Civic Type R.

Pięciodrzwiowe nadwozie (szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji) o niżej umieszczonym środku ciężkości, wygląda dynamicznie niezależnie od wersji i ma wiele sportowych akcentów, sporo miejsca w środku i bagażnik o pojemności 480 litrów. Wnętrze wygląda na funkcjonalne i nie jest przekombinowane. System pokładowych multimediów nowej generacji zapewnia integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

W wersjach „cywilnych” mamy do wyboru dwa turbodoładowane silniki benzynowe VTEC: trzycylindrowy 1.0 o mocy 129 KM (max moment obr. 200 Nm) i czterocylindrowy 1.5 (182 KM, max moment obr. 240 Nm), a za kilka miesięcy dołączy do nich diesel o pojemności 1.6 litra. Oba silniki benzynowe oferowane są z nową sześciobiegową skrzynią manualną lub zmodernizowaną automatyczną bezstopniową przekładnią CVT (przy współpracy z przekładnią CVT moment obrotowy jest o 20 Nm niższy).

Wszystkie samochody wyposażone są w nowoczesny i rozbudowany system aktywnego bezpieczeństwa i układów wspomagających o nazwie Honda SENSING. Kierowcę wspomaga m.in adaptacyjny tempomat, kamera cofania, system ostrzegania przed kolizją, ograniczania skutków kolizji, utrzymania na pasie ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, czy monitorowania martwego pola.

Nowa Honda Civic Type R, choć bazuje na standardowej wersji 5-drzwiowej, to wygląda prawie jak auto przygotowane na tor. Napędzana jest 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC o mocy 320 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, które zmieniają charakterystykę tłumienia amortyzatorów, siłę wspomagania układu kierowniczego, sposób reakcji przepustnicy, a nawet skok drążka zmiany biegów. Nowością jest tryb comfort, który nie był dostępny w poprzednim modelu. Nadwozie zostało usztywnione w stosunku do poprzedniej wersji. Możemy się więc spodziewać, że osiągi dostarczą takich wrażeń i emocji za kierownicą, jakie zapowiada stylizacja nadwozia. Produkcja Type R rusza latem tego roku.

Civic 10-tej generacji będzie produkowany w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon i stąd ma trafiać na rynki całego świata. Cena wyjściowa bazowej wersji S to 69 900 PLN.

Dodaj komentarz